tisdag 18 november 2008

Nya järnvägsbron i Sunne

Nu var det länge sen jag gjorde något åt min lilla blog, det har varit mycket att göra med huset och det börjar se ut som ett hus nu så jag kan nog kosta på mig att skriva lite här.

Årets tilldragelse i Sunne har varit bygget av nya järnvägsbron, inte kanske så mycket själva bron utan den mastodontkran som användes vid bygget, den drog åskådare från när och fjärran, de stod på bilbron i ur och skur, fotograferade och käkade snabbmat från grillen vid bron som troligen inte sett såna glansdagar sen raggarna huserade på torget till sent fram på morgnarna i mitten av 80-talet och "Sprutte" langade fram sina dubbla 200-grammare så fort han hann med.

Här är kranen plåtad från luften:



..och så här såg det ut innan kranen kom på plats, många skulle nog säga att sundet gör sig bättre utan en gul kran mitt i landskapet..

Inga kommentarer: